Vēstures stunda oktobra pēdējā nedēļā pārvērtās par aizraujošu “ceļojumu laikā “– 7. klašu skolēni devās tūkstošiem gadu senā pagātnē, lai izzinātu, kā dzīvoja cilvēki akmens laikmetā. Nodarbības tēma bija “Sabiedrība aizvēsturē”, un tās ietvaros skolēni kļuva gan par vēsturniekiem, gan par māksliniekiem, veidojot savu aizvēstures zīmējuma rekonstrukciju.
Stundas mērķis bija rosināt skolēnus pašiem izpētīt aizvēstures laikmetu, izprast cilvēces attīstības sākumus un apzināties, cik nozīmīgas bijušas seno cilvēku prasmes un izgudrojumi. Katram skolēnam bija jāizvēlas viens no akmens laikmeta posmiem – paleolīts, mezolīts vai neolīts, un jāizpēta, kā cilvēki tajā laikā dzīvoja, kādi rīki tika lietoti, kā tika iegūta pārtika un veidoti mājokļi.
Apkopojot informāciju no mācību grāmatām un ilustrācijām, skolēni izveidoja zīmējumus–rekonstrukcijas, kuros atainoja cilvēku ikdienu aizvēsturē. Darbos varēja redzēt medniekus, zvejniekus, sievietes, kas gatavo ēdienu pie ugunskura, kā arī pirmos amatniekus un mājokļus. Katram zīmējumam tika pievienota arī anotācija, kurā skolēni paskaidroja, kā attēlotais sižets atbilst konkrētajam laikmetam.
Kad darbi bija pabeigti, klasē tika iekārtota darbu izstāde “Aizvēstures sabiedrības rekonstrukcija”, kas pārvērta skolas telpu par īstu senvēstures galeriju. Skolēni prezentēja savus darbus klasesbiedriem, stāstot par izvēlēto periodu, cilvēku dzīvesveidu un atklājumiem. Klausoties prezentācijas, visi kopā secināja, kuras prasmes un izgudrojumi saglabājušies līdz mūsdienām, bet kuras laika gaitā kļuvušas nevajadzīgas.
Stundas laikā valdīja radoša, ieinteresēta un draudzīga atmosfēra. Skolēni aktīvi diskutēja, uzdeva jautājumus un dalījās savās pārdomās, salīdzinot seno cilvēku dzīvi ar mūsdienu iespējām. Šī stunda palīdzēja ne tikai nostiprināt vēstures zināšanas, bet arī attīstīt kritisko domāšanu, sadarbības prasmes un radošo iztēli.
Nodarbības noslēgumā skolēni atzina, ka aizvēstures rekonstrukciju veidošana ļāva citādi paraudzīties uz cilvēces vēsturi – no pirmatnējām prasmēm līdz mūsdienu sasniegumiem. Viņi saprata, ka, lai gan pasaule ir mainījusies, cilvēku vēlme radīt, pielāgoties un sadarboties paliek nemainīga.